"Tar på krafterna att vara rasist"

 
Okej, när jag "började om" på den bloggen tänkte jag att det skulle vara en mode-&inspirationsblogg och att jag inte skulle yttra mig speciellt om mina personliga åsikter... Men jag kan inte bara sitta och titta på! Jag blir ju så arg att jag inte vet var jag ska ta vägen!
 
I fredags meddelade Jimmie Åkesson att han skulle sjukskriva sig fram till slutet av november, kanske längre, p.g.a. utbrändhet, eller utmattningsdepression som det även kallas. Jag vet att många anti-SD:are hoppade högt eftersom Jimmie i princip ÄR SD. Vad ska de göra utan honom? Visst, det kan jag ta.
 
Vad jag inte kan ta är de människor som skrattar åt Åkesson och anser att hans mentala problem är "rätt åt honom". Alltså va? T. ex. så skrev Özz Nûjen på sin twitter "Jimmie Åkesson är nu tydligen utbränd. Han är sjukskriven på obestämd tid. Tar på krafterna att vara rasist och paranoid ju..." Att håna någons mentala problem är inte okej, inte ens när ens åsikter och värderingar skiljer sig åt, även om många lätt verkar tro det. För inte kom det väll några hån ifrån Nûjens håll när kollegan Björn Gustavsson gick in i väggen för några år sedan? 
 
Jag tror inte att någon ritkigt förstår hur mycket arbete Jimmie verkligen lägger ner i Sverige Demokraterna och den mängden hat han får ta emot för han har en annan åsikt som många inte kan respektera. Hat skadar själven, oavsett vem man är. Det är inte så konstigt att han blir utbränd.
 
Jag tycker hela den här situationen är riktigt jävla hemsk och respektlös. Det visar så tydligt på en vuxenmobbning innom politiken vi försöker rättfärdiga med "Men han är ju rasse ju!" Vi delar inte åsikter, men det ger oss inte rätt att trycka ner varandra. Det ger oss inte rätt att frysa ut ett enskilt parti i riksdagen.
 
Jag stöder inte Sverige Demokraterna och deras politik, och att jag ens ska behöva säga det är så jäkla hemskt. För det här handlar inte om politik, det handlar inte om rasism, det handlar inte om skilda åsikter, det handlar om en enda människa. Som oavsett åsikter eller värderingar är sjuk.
 
Att sparka på någon som redan ligger är riktigt äckligt och smaklöst. Skäms på er.
 
Och jag hoppas att Jimmie Åkesson snart mår bättre, inte för SD's skull, inte för politiken, utan för individen, sonen, fadern, maken. För han själv. Depression är bland det värsta som kan drabba en människa, oavsett vem denna människa är. Det tar alla lika hårt. Oavsett om du är "rasist" eller inte.
 

Kommentarer
Emme säger:

Jag kan fatta att människor tycker att det är rätt åt honom, men du har rätt. Jag blir riktigt imponerad av hur storsint du är :* <3<3<3

2014-10-22 | 08:27:24
Bloggadress: http://fotografemme.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback